PROACTIV

Jag har haft ett ganska stort problem med finnar och andra saker i ansiktet. Jag har nog testat allt ifrån tvål och vatten till basiron och garnier. Men när ingen funka, antingen fick jag fetare hud av det eller snus torr hud så fick jag nog. Då beställde mamma hem proactiv åt mig. Vi hoppades inte på för mycket och i början gick det trögt. Men sen så gick det framåt. Mindre finnar och finare hy. Såhär använder man det:

1. Renewing cleanser. Börja med att fukta ansiktet. Masera sedan in produkten i ansiktet i ca 1 min. Skölj av med ljummet vatten och torka torrt.

2. Revitalising toner. Häll ut lite grann på en rund pad och ta i ansiktet. Låt det torka.

3. Repairing treatment. Tryck ut lite på handen. Kräma sedan in ansiktet med det. Ta lite extra om du har ett parti med extra mycket finnar, osv.

4. Refining mask. Denna produkt änvänder du 1-2 gånger i veckan. Fukta ansiktet och smörj sedan in ansiktet i krämen. Vänta 15 min och skölj av i ljummet vatten. Tips! Om du har en extra infekterad eller stor finne ta lite refining mask på den innan du går och lägger dig. Nästa morgon sköljer du bort krämen. 

I början när man använder proactiv så bryter alla finnar ut. Det kan kännas lite jobbigt men det blir bara bättre. Samma sak om man inte har använt refining masken på ett tag. Då kan finnarna bryta ut. 

Jag tipsar verkligen alla som har problem med finnar att testa på detta! Lite dyrare, men värt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0