Stockholm!

Okej. Nu tänker jag berätta om dagarna i stockholm.

Dag 1:
Tåget kom dit runt två tror jag. Jag minns inte så bra eftersom det var ett bra tag sedan. Vi köpte Stockholms pass och begav oss mot hotelet. Golben. Mamma, jag och Elin bodde även där i mars när vi var i Stcokholm och såg på mcr. När vi kommit dit görde vi lite saker och sen bestämde vi oss för att ta färjan ut till djurgården och ta skansen första dagen efter som Eric Saade skulle uppträda på allsång på skansen dagen efter. Det visade sig senare att vi hade gjort ett bra val. Senare på kvällen innan vi åkte tillbaka till hotelet åt vi på taco bar, mitt favorit ställe i Stockholm. ♥

 


3 utsiktits bilder från färjan.

Skansen
 

 


Lemurer




Babianer

 
Surikater

 
Groda                                          Krokodil


Ren eller någonting

 

 
Älgar ♥

 
Sälar


Fjällräv

 


Björnar

 
Ugglor

 
En liten vanlig ekorre som hoppade fram och fick lite nötter av någon snäll människa. Super söt var den, så jag var tvungen att gå fram och knäppa några kort.


Såndär man aldrig kommer ihåg namnet på, någon som kan hjälpa mig?

 



 
Får

 
Mysig kyrksak


Näckroser


Elin


Elin och jag sittandes på en sak. Det är rätt komiskt faktisk för flera år tidigare, när jag kanske var 3? Satt vi på exakt samma björn. Ska lägga in kort på det någon dag också.

Dag 2:
Tja, vi vaknade upp, åt gudomlig hotelfrukost, gjorde iordning oss, tog tunnelbanan in till centrum och en spårvagn ut till djurgården, gröna lund. Kom dit med ett hopp om att åka minst en bergodalbana, kvasten. Slutade med att jag åkte 4 av 5. Kvasten, twister, jetline och vilda musen. Jag har haft en himla karusellskräck innan men nu har den äntligen släppt!


Fritt fall, dock är bilden tagen från skansen, men ändå.

 
Blåtåget

 
Någon karusell Elin och pappi åkte, jag var för rädd!


Insane. Jag var inte tillräckligt insane för att åka den!


I kön till första karusellen för dagen.



 

 
Några bilder från skrattkamaren. You gotta love it!

 
Kättingflygaren                             Bläckfisken




Okej jag erkänner. Jag åkte lyktan. Karusellen som alla 4:a åringar åker och tycker dom är stentuffa. Men vad ska jag göra? Jag ville ju åka den och det stod faktiskt en karusell för alla åldrar.



 
Personliga favoriten, kvasten! ♥

 

 
Mammi, Elin, Pappi och jag. Jag hoppas ni inser vilka som är vilka.

 
Två bilder från hotelet blev det också.

Dag 3:
Jo, vi vaknade då, åt hotelfrukost, mums! Sen så packade vi ihop och gick och såg ifall pappa och Elin kunde åka upp på globen, skyline. De fick bara vänta 3 min. De som om ca 5 min efter var tvugna att vänta 1 och en halv timma, vi hade sån tur! Jag och mamma stod dock kvar på marken, lite höjdrädda. Efter det åkte vi till stationen och låste in våra saker i bås. Sen åkte vi tunnelbana till gamla stan och gick runt där, fikade, gick in i kungliga skattkammaren och såg på vaktavlösning b.la. Efter det gick vi in till stan, jag gick in i några affärer, vi åt mat och sedan var det dags att sätta sit på tåget hem igen. jag hade 3 underbara dagar i stockholm i sommras och jag hoppas vi åker dit nåsta sommar igen. Jag tog så himla många foton i gamla stan så jag väljer nog ut runt tretton stycken bara.


I denna var Elin och pappa i.

 



 



 


Fika paus, vacker bild, bulle i munnen, bjuder totalt.


Haha, man måste bara älska min pappi. ♥


Söta små coola burkar vi fick på stan, bra sätt att göra reklam på. Ge ut burkar en stek het dag!

 
På stationen. Glad tjej i sin nya ramones keps. Fick även med mig en vit ramones t-shirt hem från rock town i gamla stan. Helt värt pengarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0