2011

Kan bara börja med att säga att 2011 har varit ett helt okej år!

Januari:
Okej, nytt år. Nya möjligheter. Jag och Tina startade året med ett godisförbud som skulle gälla tills vi fick sommarlov. Kan erkänna att det var rätt jobbigt. Det snöade väldigt mycket.

Februari:
Jag kommer ihåg att jag fick VÄRLDENS influensa. I 5 dagar var jag helt borta. Kunde inte äta och mådde dåligt. Då saknade jag chokladen. Jag minns även att jag åt mycket glass. Vaniljglass med chokladkross. Mmmmh, det var super gott!

Mars:
Var på MCR konsert. Det var fortfarande snö ute. Hade även en superolig översovning med Clara och Tina. Några av våra första faktiskt. Köpte även årets första vår glass. En cornetto. Såg även på Never Say Never. En av mina första 3D filmer på vanlig bio.

April:
Var med på innebandy cup i skolan. Levde i princip i vår soffa. Mamma köpte sig en iphone som jag och Elin förtfarande sitter och spelar på nätt och jämt. Snön var borta. Det började bli varmare och man tog fram kortbyxorna. Åkte på grännacup. Åt årets första jordgubbar och beställde min första skräckfilm. Hade fotodag med Tina och umgicks med Sofia. Fick mina första par converse.

Maj:
Gick runt och sjöng på Kompispris låten hela tiden. Beställde snyggaste klänningen på länge, så är den förstor. Vi körde halv åtta hos mig här hemma och jag tog hem det! Jag vaknade även upp en morgon och det snöade. Surt som bara den!

Juni:
SOMMARLOV
! Och mitt och Tinas godisförbud var slut. Maja slutade sexan också. Solade nere vid fryken med Tina och Clara. Brände mig. Fick feber. Vi fick massor av kanaler, helt gratis, till vår tv. (som tyvärr försvan) Hade världens mysigaste midsommar.

Juli:
Upptäckte gruppen Ramones med hjälp av Maja. Blev galen i musiken. Var hemma hos kusinerna i 3 dagar. Solade, badade, baka tårta, spelade minigolf och hade allmänt kul. Åkte till Skara med fam. Schagerström + familjen. Åkte senare till Stockholm men bara med familjen den här gången. Spenderade min sista biobiljett på Bad Teacher som var en Bad movie. Fick för mig att jag skulle färga håret rött. (Men som tur var gjorde jag inte det) Var till bomstad med Tina. Mötte upp Clara. Sola mig röd som en kräfta.

Augusti:
Var nere vid frykenbaden var och varannan dag med Tina. Solade som bara busen! Föll för bandet Kent. Hade några helt otroliga dagar i Lysvik med Tina. Började med yoga? Började skolan.

September:
Gick i skolan. Det var tv pucken i kil och jag, Tina, Clara och Sandra var nere och kolla på hockey hela tiden. Konfirmationen började.

Oktober:
Fick igång android market. Spelade wordfeud som en blådåre! Åkte på konfa läger. Blev beroende av Glee. Kollade på det dag som natt.

November:
Blev 14 år. Fick min onepice. Levde i den.

December:
Spelade Santas Village hela tiden. Min fb blev hackad. Min mail också. Har fortfarande inte kunnat spärra kontot/tagit bort det. Drog mig på cykeln. Slog upp mina knän. Det högra knäet har fortfarande inte läkt helt. Bloggade ovanligt mycket. Saknade min kisse mer än vanligt. Jul, rea, syster fyllde år. Och nu är vi framme här.

Det kanske inte var den bästa summeringen, men man får skriva det man minns!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0