Plugga, plugga och plugga!

Hejsan på er!
Idag var det skola, som vanligt... Och det känns som vi har super många läxor denna vecka, jag menar jag hade med alla mina 5 mappar jag hade i skåpet hem + att vi har 50 i en valfri bok till imorgon. Fast den läxan har jag bara 5 sidor kvar på. Men sen har vi tvätt läxa i hemkunskapen också, hur ska jag hinna med allt? Jaja..
Efter skolan åkte jag hem, spelade lite keyboard och stack på träning sen. DEt gick riktigt segt på träningen idag, men det var kul! Vi skulle springa 2,5 x 2 men jag , Alva och Lotta sprang bara 2,5 + lite till för vi genade och skrämde folk ist på andra varvet. Haha ! Sen när jag kom hem kom jag på att jag hade glömt min jacka i våran tränare Pelles bil, så mamma åkte och mötte han vi coop och hämta mig jacka. Undertiden tog jag ett långt, vaaaarmt och skönt bad. Sen åt jag och gjorde läxor. Jag ska nog snart gå och göra mer läxor snart, men jag kände att  jag behövde en paus.


Imorgon är det onsdag och den tråkigaste dagen i skolan. Allt utom musiken och gympan är tråkigt också går vi till halv 4 också! Visst, svenskan kan vara kul ibland men vi har läs-timme på onsdagar och jag gillar inte att läsa, har aldrig riktigt varit en läslus så ni kanske förstår min situation? Men när det gäller att skriva t.ex. berättelser eller andra texter älskar jag det.
Och det jag har tänkt på är att vi som bloggar borde ju vara ganske duktiga i svenska för vi skriver nästan varje dag. Liksom man lär ju sig hur man ska stava olika ord, formulera olika meningar osv. Jag undrar om dom som har blogg eller helt enkelt brukar skriva på olika saker har bra betyd i svenska, iaf den skrivade delen. Skulle faktiskt vara kul och veta. Men jag säger inte att de som inte har blogg är dåliga, men jag tror kanske att vi kan ha lättare i svenskan. Fast jag har säkert helt fel, men ändå. Haha. Nej nu ska jag fråga mamma om vi har pepparkakor som jag kan doppa i mjölk medan jag pluggar, sen ska jag packa gympa väskan. Vi hööres!




Oj ! bilden var ju verkligen inte från igår. 2 sommrar sen eller något. Gud vad jag saknar't!
Jag älskar dig alva ! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0